Sportklas

Enkele jaren geleden zijn we begonnen met de sportklas waarin de kans aan leerlingen werd gegeven om meer te sporten binnen schooltijd. De nadruk binnen deze uren ligt op het kennismaken en beoefenen van sporten die ze binnen de reguliere lessen L.O. niet krijgen. Daarnaast vinden we het belangrijk dat de leerlingen les/ training krijgen van externe trainers/ lesgevers op locaties buiten de school.

Dit jaar gaan we met onze leerlingen o.a. golfen, klimmen, mountainbiken, duiken, snorkelen, hockey en spinning. Ook worden er uren gegeven op onze eigen locatieĀ  in de gymzalen of op het sportveld.

Welke leerlingen zoeken we?

De leerling die zich inschrijft voor de sportklas moet een redelijk gevoel voor sport hebben en de discipline hebben dat hij/zij altijd aanwezig is. Hij/ zij moet open staan voor het kennismaken met nieuwe sporten en zich correct kunnen gedragen binnen de richtlijnen van de sportverenigingen waar wij op bezoek gaan. Ze vertegenwoordigen immers het Hanze College.

Enkele aandachtspunten:

Kosten voor deelname is 120,- euro (niet inbegrepen in de ouderbijdrage). Inschrijving geschiedt aan het begin van het schooljaar middels een inschrijfformulier. Leerlingen zijn vaak op locatie. Na aanmelding volgt er een interview en test. Het sportklasmoment valt op dinsdagmiddag vanaf 14:30 uur tot 16:00 uur. De uren komen bovenop de lessentabel. Dus 2 uur extra lestijd in de week!